Sunday, December 11, 2011

Aku Maafkan Kamu

kadang-kadang kita sakit hati kan....
kadang-kadang kita geram....
nak nak kalau kita rasa kita betul...
dan orang tu salah....
argh....rasa nak jugak cakap...
nak jugak bagitahu....
ko salah dan aku betul....
tapi takkan kemana pun....
kalau kita dok cakap lagu tu...
sebab....kebanyakan manusia suka cakap dia betul....
kita manusia, dan dia manusia...so dua-dua akan cakap dua-dua betul la...
susah nak ngaku kelemahan diri...
hehe....
ego beb....=p




tapi kan....
sesekali...
y not kita maafkan je orang tu....
even dia salah...
tak pe la....maaf kan je...




oklah tamo cakap panjang-panjang....
korang hayati je lagu nih....
siap dengan lirik nih....
korang nyanyi sekali...
hehe...
sebabnya....




Aku maafkan kamu
Tak perlu kita bertemu
Cukup kau tahu
Yang aku
Maafkan kamu
Tolong teruskan hidup
Jangan sebut namaku





best kan....????


dan....bila ini yang kita fikir....




Maafkan mereka, mereka tidak tahu
Mereka tidak ramas buku, mereka segan ilmu
Mereka tidak fasih malah fasik guna kata
Kita kongsi nama bangsa tapi tidak kasta bahasa
Maafkan mereka, mereka tiada nilai
Ibu bapa lalai dari kecil dah diabai
Tanpa kasih sayang, mereka suka menyakiti
Kita kongsi warna mata tapi tidak warna hati



mesti senang je kita nak maafkan orang......=D




oklah nak stop kat sini dulu.....


maaf itu indah.....dapat mencairkan dendam....menyejukkan hati.....buat kita tersenyummmmm...=D

5 comments:

aReLaN said...

knp perlu berdendam ke apa kn.klu org wat slh pn,maafkan jela.nk wat cmne.nme pn manusia.hehehe

TeTerBanG said...

kkdg, kita tau n kita yakin kan apa yg kita ckp tue betoi belaka. tp, stgh mnusia mmg ego. dh terang2 salah, nak kata betoi jugak.

n segeram2 mna pon kita nie, kena ttap maafkan jugak. kita mnusia n dya pon mnusia jugak. Allah pon bley ampunkan kslahan hmba2Nya.so, kita yg mnusia nie kena saling brmaafan. :)

khalila said...

maaf memaafkanlah sesama kita walaupun ia sukar. ;)

amirnawawi said...

Ni lagu abang Jamal abdillah kan? best lagu nih..saya suka..hehe3

Selamat berkenalan

Mohamadazhan.com said...

memberikan kemaafan itu kdg2 paling berat...moga dipermudahkan =)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....