Saturday, January 5, 2013

rasa cam nak MATI je kak.....

Assalamualaikum wbt, 

selamat tahun baru...okey aku dah terlambat....erk...=p
tapi tak pe, semangat dia still masih ada kan...yalah awal lagi kan...baru ja 5 january....=D

nak share sumthing.....

ada sorang budak bermasalah...masalah sebenar tak dapat nak korek...erk....tapi muda lagi baru ja 19 tahun...kesian kan, baru 19 tahun dah rasa masalah besar datang dalam hidup dia...padahal 19 tahun tu waktu remaja yang sangat best tuk belajar, berjimba-jimba ngan kengkawan...erk...=p

tapi tak pada budak ni....dia lari dari rumah...kerja kat ngeri lain....dok dengan cina....yang tak bleh blah nya...dia cakap ngan aku...saya tak tahan dah.....saya tunggu nak mati aje....
di ulang tunggu nak mati aje...

aku rasa nak tergelak tergolek-golek...sorry ya dik..akak kesian kat awak bila awak cakap rasa nak mati....dik, mati tu bukan boleh selesaikan masalah pun...satgi masuk kubur, si malaikat munkar nakir tu mai tanya macam-macam...mampu jawab ke.....? amalan dah cukup dah....kalau pernah baca seksa kubur, mesti kita takut nak mati...bukan senang-senang je cakap nak mati okey....

lepas aku cakap macam ni kat dia, mungkin dia baru sedar kot dari mimpi yang panjang...terus dia terdiam.....

ya...aku tahu....mati itu pasti.....kalau ya pun nak mati buatlah persiapan...bukan nak lari dari masalah.....

mulakan lah hidup 2013 ni dengan semangat yang baru untuk penambahbaikan....bukan untuk melemahkan hidup....=D


1 comment:

Pengetua Speaker Sekolah said...

awat ngn die?kena dera ngn cina ke?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....