Sunday, February 17, 2013

tips : warna biru untuk DIET

Assalamualaikum.....

teringat dulu sembang dengan kawan-kawan...

aku : akak....hari kahwin aku nanti aku nak guna warna baru untuk alas meja, tirai-tirai tu  semua...pinggan gelas tu pun kalau boleh nak warna biru juga....

kak s: aik...bukan hang tak suka warna biru ka....

aku : memang pun....tapi warna biru tu boleh kurangkan selera makan...jimat sikit makanan aku....

kak s: hahahahaha, kedekut.....




nanti mesti ada yang kata aku kedekut...hahaha...aku gurau je....sebab aku ada terjumpa artikel yang mengatakan warna biru tu boleh mengurangkan rasa nak makan.....compare ngan warna merah....yang tu boleh meningkatkan selera makan...betul tak tipu...kan ke kepsi, mekdi, pizza tu sume warna merah.....perut yang dah kenyang ni pun boleh rasa lapar balik okey...=p



so kalau nak diet tu.....pilihlah kawasan makan yang warna biru.....alas meja warna biru, pinggan biru, pakai baju biru gak pun okey....tak pun ambil pinggan warna gelap atau hitam...sebab warna ni boleh mengurangkan selera makan...=D

okey...stop kat sini dulu key...=p





1 comment:

rel='nofollow'>adorable ked said...

wow!
kalau camtu saye nak makan nasik kerabu hari2 lah.
boleh kurangkan nafsu makan tuh.
huhu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....