Friday, March 8, 2013

impian setinggi gunung

Assalamualaikum wbt...

Walaikumussalam wbt...


Impian aku : alphard, hilux, banglo besar....







ada orang kata...ek eleh, kerja macam kau mana dapat weh benda-benda ni semua...
berangan boleh lah....
toksah dok mimpi lah...


well......pasai pa aku nak benda ni semua ? 

sebab dia sangat mahal dan besar....sebab tu aku nak.....impian yang besar !!!!

pasai pa nak impian yang besar ?????


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


kalau kita dok kat key ell.....nak pi umah auntie kita kat Taman Melawati.....kita nampak dak rumah auntie kita...? dak nampak kan...sebab rumah auntie kita sama besar je dengan bangunan-bangunan lain...kita nak tuju pun agak sukar, sebab banyak sangat halangan nak ke sana......


tapi....kalau kita nak p menara key ell......kita nampak dengan jelas menara tu kat mana.....bangunan lain ada, tapi bangunan lain tak setinggi menara key ell....so walaupun banyak halangan kita still lagi dengan mudah boleh tuju ke menara key ell tu...dan kita tak sesat pun.....sebab kita nampak dengan jelas....


sama macam impian kita yang besar......our big dreams......bila impian kita besar, halangan yang ada di sekeliling kita seolah-olah kecik je...dan lebih mudah untuk kita menuju ke arah mencapai impian kita selama ni...=D




      


10 comments:

Nabeel Fikree said...

Betul apa yang awak cakap! Serius saya suka entry ni :)

Nurul Aini said...

hehe..tak apa..angan2 tu tak mustahil jadi nyata kan.

Nora Karim said...

impian biar besar.. supaya kita berusaha untuk mencapainya dan menjadi kenyataan...

Maria Menado~ said...

canggih la entry ni. akhak sukee! hehe.

BUNDA a.k.a KN said...

Assalam, salam kenal dari BUNDA..

lelamaisara said...

saya pon teringin jugak..hehehhe dok berangan je ni...heheh

:: Mrs.Eady :: said...

amin..

nuyui a.k.a miss YUI said...

impian besar harus ada usaha besar gak kan..hihi

inche hlovate said...

so, usaha pun kena besar kan..go go ca yokkk!! :D

nik ros said...

impian besar, usaha pun besar.insyaAllah akan tercpai.moga Allah pemudahkan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....