Saturday, November 8, 2014

tips : tudung buat sendiri

assalamualaikum wbt...

waalaikumussalam wbt....


aku ni gaji tak la besaq mana....
pakai pon tudung kanggaroo yang rm 5 tu je....
hihi tetiba wat entry sedih plak kan...


passtu my mak cik tegur...cubalah pakai tudung yang cantik sikit....
yang ada manik manik ke kerawang kerawang ke...
dia tak tahu....bila aku pegang tudung cam gitu kan....
bila tengok harga aku rasa tak gamak nak beli...hihi
tak tau aku nak berjimat ke kedekut...hahahaha



so sebab tercabar dengan mak cik aku.....
aku p beli manik....
aku nak buktikan tak payah beli tudung mahal2 pun aku mampu mencantikkan tudung aku....

hasilnya....


nak kata cantik sangat tu idaklah...sebab aku ni buat suka hati aku aje...asas pun tak de..haha
tapi bila pakai....manik manik ni terletak elok atas kepala...
macam crown gitu.....
dan ramai yang puji....ehem ehem...kembang idong sat...



pastu.....geram dengan tudung yang wat tunang aritu
rasa sayang kalau tak dipakai...so pakailah...


tudung ni pon murah jugak....
beli semeter 3 per 4....jadi shawl lebar gitu...
semeter rm 4.00 something ....so 1 3per4 tu rm 7.00 something je
lepas tu jahit tepi rm 3....

total tudung aku rm 10.00

bila aku pakai adik aku pun bagitau...,
eh aku nampak tudung macam kau ni kat mydin...rm 18.00
sebijik wehhhh


see...aku dah jimat rm 8.00 pakai tudung buat sendiri...


lepas tu dah gila shawl p beli lagi....
ni hasilnya...yang ni ada manik2...aku jahit sendiri tym tak leh tidur....tapi tak berapa nampak plak dalam gambar ni...




passtu adik aku plak jelous tengok aku pakai tudung cam ni dia pun nak buat juga....masa p jahit tepi tu ada abang tu cakap dekat nagoya rm4 je semeter....apa lagi....aku pun beli sehelai lagi:-)..ehem....


dan....ramai gak customer yang tegur....and cakap...skang ni trend tudung satin kan.....hahaha aku tak tau la trend ke idak....aku pakai sebab aku rasa murah dan cantik.....

la ni....nak rasa macam nak belajar menjahit la pulak.....ehem..

dah nak gst ni....barang2 makin naik...nampaknya banyak benda kena diy kan......

ok bye...


6 comments:

rel='nofollow'>wina1979 said...

Kain jenis apa ek yang RM4 tu?

-wina1979-

rel='nofollow'>nini said...

maaf ye lupa nak cakap....kain satin

rel='nofollow'>ziezah.com said...

pandai awak DIY yunk..kreatif

rel='nofollow'>nuyui a.k.a miss YUI said...

mmg blh jimat kalau beli kain n minta jahit =)

rel='nofollow'>Myra Jay said...

Kalau dah kreatif, ada je idea ha :D

rel='nofollow'>QasehnyaRania said...

blh buat tudng sndiri n niaga.
betul tu setuju sgt

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....