Thursday, September 17, 2015

minum air gula

assalamualaikum wbt

waalaikumussalam wbt


kalau ikutkan masa aku kena minum air gula tu awal lagi...baru beberapa bulan kandungan....lepas raya hari tu....kisahnya...sebab family history....
at first..orang keliling pesan jangan bagitahu family ada kencing manis....
tapiii...at the same time...ada juga yang tak setuju berahsia2 gitu kan...sebab first baby...
dah la tak tau pape...karang jadi pape sape susah....kita jugak kan....
so aku pun dengan jujur dan yakinnya bagitahu my mom ada kencing manis...
so kenalah minum air gula....



air gula ni tak sedap pon...rasa sangatttlah manis...
kalau baca blog pengalaman orang lain...ada orang sampai muntah-muntah wehhh....
kawan aku cerita kawan dia pulak sampai pening-pening loya katanya.....
kalau minum air gula...malam dah kena berpuasa start kul 10 malam kalau tak silap...

esoknya kena ambil darah....
lepas tu minum air gula....
tunggu 2 jam....
baru ambil darah balik....
masa tunggu tu tak leh minum tak leh makan n paling penting tak leh muntah....


masa aku....
aku minum air gula sekaligus je...
sampai nurse tu pulak yang macam blur...eh dah siap ek ?
aku jawab haah....
pastu dia bagi air suam...

aku ada bagi idea ni pada kawan aku...minum sedassss je...tapi dia cakap dia tak leh buat cam tu nanti muntah....haha...
no komen...
as for me...semuanya based on your mind...
apa yang kita setup kat minda tu la jadinya...
so korang setup la minda tu siap2....
tak ada ngerinya ari gula ni...
bayangkan je macam air peberet korang...
amboiiii cakap kemain...hahaha
mentang2 slumber habiskan air gula kan...

sebab...nanti 7 bulan kot kena minum lagi...
hopefully tak de kencing manis....
aminnnn....

eh eh jom share pengamalan korang and maybe tips yang ada untuk minum air gula ni....

1 comment:

rel='nofollow'>Puan Kutu said...

Sy pun family history memang wajib awal minum air gula.malangnya jugak dua2 pregnant gdm..so hadap je la rutin ambik darah..check air gula sehari 4 kali tu...

Pasal air gula yg sy minum perisa oren..sekali tuang masuk mulut je cam air mirinda kau.sedap..haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....