Thursday, July 27, 2017

Si tembun

Assalamualaikum wbt...




Pipi ni kan...ramai betul yang geram...
Saya sendiri pun pernah gigit pipi dia akibat kegeraman yang amat sangat...hahaha...maafkan ummi nak...

Sehingga ke hari ini, saya jaga pipi yaya ni tau...itu pun adakala terlepas...
Maksud saya, saya tak bagi orang gigit pipi anak saya...
Sebab nanti kalau cubit pipi dia jatuh dan dah tak cantik lagi...
Kalau orang cubit, laju ajer mulut saya melarang....tapi ada juga waktunya mulut saya terkunci...

Haihhhh...sakit hati kite tau...
Dia cakap comellllnyerrr awak...tapi dicubit pipi anak kita...amboiiiiii....
Menahan nahan sabar aje saya ni...
Kalau dibiarkan tak gebu la pipi yaya..hahaha

Kenapa ek...orang suka cubit pipi...
Kot yer pun geram...tu anak orang bukan anak awak...ekekeke..
Kesian mak dia tau, marah kan kecik ati pulak, tapi kadang kadang ai tegur jer...hahaha

Korang ada idea nak menghalang pipi gebu anak korang dari dicubit ? Share jom =)

21 comments:

rel='nofollow'>cinta said...

Biarkan hingus n taik idung dia kat pipi. Insya Allah mujarab.

rel='nofollow'>cinta said...
This comment has been removed by the author.
rel='nofollow'>nini said...

Hahaha....semua tak berani sentuh...

rel='nofollow'>Noor Azlan said...

Pipi yang sedap untuk digomol, pipi budak2... hehe

rel='nofollow'>Atie Yusof said...

alahai kesian bila kerap org cubit pipi... sakit jugak tu..cuma budak2 blm pandai mengadu kan... huhu... comell sgt Yayan ni..:)

rel='nofollow'>Siti Yang Menaip said...

hehehe memang gebus gebusssss pipi tu..

rel='nofollow'>aryan azra said...

memang gebu pipi tuu...geram je tengok

rel='nofollow'>umi alya said...

Biasanya akak acah2 je nak cubit, elak sentuh pipi maklumlah tangan bukannya bersihpun jika tak cuci sblm pegang anak2 kecil ni.

rel='nofollow'>Norhayati Mohd Isa said...

Pipi mcm pau gebusnya..
Tu yg nak cubit..
Sian budak kecik kena cubit..

rel='nofollow'>saniah ibrahim said...

Kalau akak geram tngok pipi gebus tu takde nak cubit tapi nak gomol terus...hihii.

rel='nofollow'>Anis Azalea said...

Kalau orang putih kan pantang orang pegang anak dia. Kalau nak sentuh kena mintak. So sebenarnya kita Melayu Islam ni lagi patut beradab. Jangan suka2..sebab banyak kes jangkitan ke budak2 berlaku akibat dicium, gomol lah..kita pun pantang gak kalau tengok orang semacam je nak sentuh anak..sorry kita yang beranak kan..ingat senang bertarung nyawa..hehe..

rel='nofollow'>norhidana miswan said...

geram ngn kegebuan pipi tuh kot... tp skrg ni ptt tak blh bg anak utk org sedap2 pegang... skrg mcm2 penyakit...

rel='nofollow'>hainom OKje said...

Ohhh...tak pernah pulak terfikir tak bagi org cubit pipi Nini...Mmg tang pipilah org geramnya pun.
Org bukan cubit kuat pun Nini, tak denya sampai jatuh haih...

rel='nofollow'>Norliza Nordin said...

si bambam pipi gebu gebasss hihihi

rel='nofollow'>Cik Ash said...

geram tengok pipinya

rel='nofollow'>Azlinda Azman said...

Comel tido..kita lak geram hehe

rel='nofollow'>Noor Maizan said...

Alololo bambam diaa....

Mai jarang sentuh anak orang kecuali mak dia yang hulurkan utk dukung.. Tak berani, hehe. takut bab ni la, tak tahu pantang larang mak mak :P

rel='nofollow'>mamapp said...

Takde tips la nini sebab pipi tembun Syafi smpai skrg pun mama gomol sampai gigit2 geram hahaha..

rel='nofollow'>Irda Garmin said...

Allahu,comelnyaaa,memang nak rasa sedut2 je pipi tu,sis kalau dengan anak sis,dia pun ada pipi tembam masa lahir dulu,bukan setakat cubit,siap kepam dengan mulut,kadang2 macam makan pipi tu,tapi tak gigit lah..hahaha sebab geram kan..ni nampak gambar ni rasa nak ulang pulak..mesti mak yaya buat entri "ada satu blogger geram anak kita sampai kepam pipi anak kita..hahaha"

rel='nofollow'>Mimi Azirah said...

Geram tgk pipi dia yg melayut tuh. Rasa nak cubit cubit je

rel='nofollow'>CikLa Shahril said...

Org tua2 ckp kita tak boleh usik pipi anak. Nanti dia tak nak menyusu. Betul ke tak waallahualam...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....