Thursday, August 3, 2017

Kedai rm2 PENIPU

Assalamualaikum wbt...

Uolls pernah pergi kedai rm2 ?
Saya pernah pergi...
Tapi kalau keluar dari kedai tu tak pernah bayar rm 2 je...
Paling kurang rm10...paling banyak...
Entahlah...
Saya tengok barisan panjang betul...
Sorang sorang shopping kemahen....ada yang rm100++ rm200++ pun ada...

Sebab tu saya cakap kedai rm2 penipu, sebab kalau keluar dari kedai tu mesti lebih rm2...
Kadang kadang dari tak tau nak beli apa macam nak beli je semua....
Sebab rm2 je...

Kalau tengok toys mesti ambil juga untuk yaya...
Tapi ye la, toys rm2 untuk yaya...
Pasrah la kalau cepat rosak kan..
Sebenarnya baik kumpul duit beli yang mahal sikit....
Yang kalau kena campak ke, kena pijak ke, masih lagi okey...
Kalau pandai jaga...adik adik yaya nanti pun boleh guna..eh eh...haha

Kalau buku, okey kot nak belikan untuk yaya...
Bagi dia familiar dengan buku...kalau dia nak koyakkan pun, saya tak kecik hati....nanti saya selotape balik...hihi

Bagi saya tak semua barang tak okey, ada je yang okey...
Cuma kita as consumer....pilih yang terbaik...
Kalau beli sebab barang tu murah tapi tak guna pon....
Baik uolls simpan duit tu dalam tabung atau sedekah pun okey...=)

mak cik saya haramkan terus family dia pijak kedai rm2
Gara gara sentiasa benarkan diri ditipu...hahaha

19 comments:

rel='nofollow'>norhidana miswan said...

hahahahahah gelak dulu

masa baca tajuk tadi, ehhh mcm serius je
dh baca ntry hahahah mmg betul penipu kan...

sbb kadang kuar ngn plastik sampai 2-3 penuh isi mana kan rm2 je kene bayo kan

akak kadang suke je pg kedai rm2, ada barang yg berbaloi n tahan lama di beli kt situ, spt contoh, plastik sampah, pinggan mangkuk melamin tuh,penyapu baldi bg akak tahan je utk kegunaan harian...

tp mcm mainan ke kadang ikat rambut ke ada beberapa brg mmg cpt rosak tp berpadanan la ngn rege nya rm2 kan...

eh terpanjang lak akak bebel sini... hehehhe mahap2

rel='nofollow'>aryan azra said...

aah memang betul tu...penipu sangat,akak pun selalu terkena kahkahkah. Bila masuk kedai tu macam2 pula nak dibeli, tapi beli pun ikut keperluanlan, kadang barang yang dibeli tu memang tahan lama juga.

rel='nofollow'>Kakcik Nur said...

Hehehe...kita memang selalu membiarkan diri kita di'tipu'... :)

rel='nofollow'>Nurzakiah Hanum said...

hahaha ingat apa tadi
anum pun banyak kali terkena

rel='nofollow'>Noor Azlan said...

Haha, memang pun menipu kedai rm2 tu, tak pernah dapat resit rm2... mesti lebih...

rel='nofollow'>this ni3za said...

Hahhaha..Memang rambang mata kalo pegi kedai RM2 ni...Sy pernah memborong mase buat hamper mase raya last year...huhu

rel='nofollow'>Ana Suhana said...

Skrg ni dah ada kedai RM2 dekat are rumah ana. Habis semua family pakat shopping dekat sana. Memang penipu. Masa byr mesti berpuluh berganda dari nilai RM2 tu. Hehe

rel='nofollow'>Qairina said...

ehhehe bila blk kpg mmg kedai wajib pergi, kdg2 mmg berbaloi jgk ddgn harga tapi kena padai pilih barang :-)

rel='nofollow'>mamapp said...

Byk bayang2 best yg tak perlu pun mama.beli haha

rel='nofollow'>Azlinda Azman said...

Tak pernah byr RM2. Tiap kali perfi mmg abesh berpuluh2 RM. Tp mmg murah brgannya. Selalu beli ubat gigi anak jenama darlie, air kotak banana milk, air gas, biskut dan jajan hehe

rel='nofollow'>Nor Azimah said...

Haha..samalah, selalu gak tertipu, bila tersinggah tu, mulalah terlilau dan terbeli dan terlebih lah sudah dari rm2 tuh.
Tapi selalu akk pegi time nk buat sukaneka tadika ke, atau konvo akhir tahun cari barang2 perhiasan pentas ke, camtulah.

rel='nofollow'>Ainniah Zulkefli said...

bahaya masuk kedai RM2. sebab semua nampak RM2 rasa murah, macam2 akan masuk bakul ke kaunter bayar. huhu. the best is buat pilihan bijak & beli benda yg memang kitamcari je. kawan saya pernah cakap, walaupun harga barang RM1, tapi kalau kita tak perlu, tetap membazir namanya.

rel='nofollow'>Puan Hazel said...

Ikutkan hati semua nak belikan, sebab rm2 je. Tapi tu la, kena bijak buat pilihan sebab ada barang yg oklah even harga nya rm2, ada yg KO.

Apapun jangan membazir :)

rel='nofollow'>Irda Garmin said...

hihi...betul tu..mana pernah beli rm2 je..mesti terlebih2...selalu pegi kedai tu kalau ada apa2 nak beli untuk alya bwk hadiah kat kengkawan or cikgu..comel2..kecik2 je semua cute..sudahnya ratusan jugalah kena bayar

rel='nofollow'>Miza Talib said...

hihi betul2 miza selalu kena tipu cakap Rm2 tapi kalau keluar dengan berbondong plastik tu bukan RM2 dah

rel='nofollow'>hainom OKje said...

Pandai depa buat strategi nak menarik pelanggan kan Nini. Kalau mcm hakak ni mmg tengok yg murah dulu, barulah tengok kualiti hihi....Barang barang kegunaan hariankan, nak tahan mana sangat pun

rel='nofollow'>Radhia Razali said...

rambang mata shopping di kedai Rm2 ni..

rel='nofollow'>Rapunzel Cikilolo said...

isu ni salu jadi kat aku bila aku masuk hinode shop. sebab kebanyakan barang rm5 kan. kdg sebelum mmbeli kena tgok kualiti juga. tu paling penting...

rel='nofollow'>Noor Maizan said...

Hahahaha...bila tengok tag RM2, terus gelabah nak angkut satu kedai balik.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....