Sunday, April 10, 2011

Doa Nabi Musa

maksud : “Ya Tuhanku, lapangkanlah dadaku, dan mudahkanlah untukku urusanku, dan lepaskanlah kekakuan dari lidahku, agar mereka mengerti perkataanku” (surah Taha:25-28)



Doa ni kalau selalu di amalkan, InsyaALLAH mudah urusan...cikgu aku pernah cerita, dia selalu amalkan surah ni, dan Alhmadulillah mudah je urusan dia....contohnya, dulu dia tadek kete, n dia mengajar kat kawasan pendalaman area Johor...nak keluar ke pekan tadek bas, so kena tumpang orang...n then, dia dapat tumpang orang, pastu dia nak g Pejabat Pendidikan Daerah masa tu, agak jauh dari bus stop kalo berjalan, boleh penat juga la kan, tetiba je ada orang tumpangkan....sebab dia memang amalkan doa ni...

Aku sendiri pun perna amalkan, Alhamdulillah mudah juga urusan..kalu nak tunggu bas tu, elok je tunggu, bas dah sampai. Tunggu tak lama pun..dan banyak lagi lah sebenarnya....

Selamat beramal.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....