Saturday, April 30, 2011

just say THANK YOU !!!

Juz say THANK YOU !!!! susah sangat ke ? senang kan ? tapi napew mulut tu berat no nak sebut...liat je nak sebut....orang dah buat baik kat kita, bukan suruh bayar pun, suruh sebut thank you je, kalo tamo sebut thank you sebut je me kaceh...tapon tqvm...na nak sangat short cut kan...

oh di pagi hari dah membebel-bebel bagai...haha...bukan pe, sekadar cetusan minda di pagi hari..haha...tak payah cakap banyak-banyak, senyum dan say thank you pun dah buat penerima tu rasa sangat seronok...ada orang hargai aku rupanya,....ekceli kan dulu-dulu aku pun liat sangat nak cakap thank you ni, pastu masa aku ikut mak cik aku belajar kat Johor, bebudak sana semua cakap thank you...benda kecik pun nak thank you bagai...mungkin budaya kot....so aku pun dah terbiasa sebut thank you jugak.....

share satu kisah, masa jadik pm (pemimpin mahasiswa) untuk MDS dulu...padahal pernah jadi sekali je..lalalala...Masa tu jadi ala-ala pramugari di dalam bas...menyambut ketibaan parents dan pelajar baru...hadeh penat o berdiri je, pastu senyum sampai telinga,...betullah penat kan senyum...patut a sesetengah orang malas nak senyum...rupanya dia dah penat...ok think positive kepada sesape sahaja yang bermuka ketat =p

pastu, masa dorang turun dari bas tu, suma dok cakap TQ...wah rasa sangat dihargai....hilang penat den....juz dengan ucapan simple tu....=D
So dikesempatan ini saya ingin mengucapakan jutaan terima kasih kepada yang sudi mengunjungi blog ini, lepak-lepak sambil membaca apa je yang saya tulis....kebanyakannya, suma membebel-bebel je sebab tiada aktiviti best atau gempak yang dilakukan dalam masa terdekat ini..kalo ada cerita pun, juz kenangan-kenangan lama yang rasa best, pastu baru tulis kat sini, sekadar menggamit kenangan lalu...aish, dan dan....=D

tu pasai thank you, pasni, jom la sama-sama kita ringan mulut...sebut terima kasih je...tak susah pun okeh....

yang ni pasal sorry....aku pantang betul bila ada orang langgar aku bagai..pergh punya berlagak tak leh kena langgar, ye ah ngah penat-penat, ngan exam cam hapew je kan, ngah tension2 ni, ko g langgar-langgar bahu lak ngan aku, carik pasal ah.....TAPI...juz dengan perkataan SORRY....owh terus hilang dan terbang segala rasa marah cam nak bunuh orang tadik....ye lah hang da tak sengaja, pastu hang wat derk plak....cam nak marah je...padahal benda kecik je, biasalah manusia kan....tapi bila dengan penuh rasa bersalah dia say, oh maaf maaf...tak sengaja..sorry sorry..awak okeh tak ni...dengan muka cuak gila takut kita de papew....mesti kita akan cakap..eh tak pe tak pe...padahal tadik...bengkek kot...bergelegak je....pastu bila dah dengar perkataan SORRY terus tak de pe je...hahaha....

see...besar kan penangan THANK YOU n SORRY....patot ah Amer Raja Lawak selalu cakap I'm Sorry !!!! owh...sebut raja lawak, teringat MAHARAJA LAWAK arini...huhu...sedey sebab kat youtube suara slow...macam tengok cerita bisu ='(

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....