Tuesday, April 5, 2011

Rapid shooting....


okeyh.....pas daki bukit teresek n da selamat turun, kami makan2 dulu kat restoran terapung....sebab petang ni ada aktiviti melawat perkampungan orang asli..dan cam biasa, da di gtawu awal2...petang ni bersiap sedialah untuk basah2...erm ak da taw da..ada rapid shooting...kak n penah cite kat aku...dorang dalam boat men simbah2 air...p ak tak pat bayangkan lagi camana...hahaha..

erm pas makan rehat2 sat....lepak2 amik angin...nak balik cam malas je kan..nanti rushing plak...sebab tempat kita orang stay ley tahan berpeluh gak a kalo balik jalan kaki...hehe...makanya berbukit plak tu kan...fuh fuh...

sambil lepak2 sembang2 ngan budak sarawak...aku memang suka tanya pasal culture dorang...sebab memang minat la pasal2 culture ni..g pon dorang kan unik...tetiba je si M nyibuk datang kat aku...tadek keje...nak kacau ah tu...tgk aku sembang ngan org len, mesti dia datang nyebok...hahaha....pastu dia blah...

pastu aku kepanasan n kebosanan...ak jalan2 la amik angin...tetiba si M datang lagi, ajak aku pi beli makanan...hahaha...aku ikut je la...dan dan je nak dating kan...p kejap je, tak lama pon, g beli makanan, pastu masing2 berpecah, dia g lepak ngan kawan dia, aku p lepak kat tempat aku lepak tadik....tadek la jauh....p kalo orang rabun cam aku, tak nampak pun dia kat situ...lalalalalala

finally masa yang ditunggu2 telah tiba...wah tak sabar nye....dan kami nak boat paling last...ok baiklah...dorang lak berlagak2 kan....cam dorang akan sampai dulu..eleh...tak heran la....pastu aku tengok guide aku da siap sedia ngan dayung...tataw la pe dia nak buat...makanya naik boat plak tu kan....pastu da gerak....sampai kat satu tempat tu, ada boat yg first tu berenti kat tepi sungaui, menikmati keindahan alam la kot...kitowang pun pe lagi...bye bye...dgn penuh bangganya....hahaha...pastu biat aku p kejar boat no 2....senget...rupanya rapid shooting da bermula...mana la aku tawu cara dia masukkan dayung dalam air supaya air splash ke boat dorang....sib bek aku da simpan cincin awal2 lagik....okey seronok je main2 ngan boat yang kedua..pastu ada plak boat yang kitowang bye bye ngan penuh bangga tadik kejar kitowang..makanya boat kitowang da ada kat tengah...senget...dua dua dok shoot kitowang...haiyaa....meredhai je la jawabnya...huh...nyampah....sakit tekak aku jerit2 sambil gelak...da tak leh nak wat pe da....makanya 2 lawan 1.....;(cam nilah lebih kurang gambaran yang aku dapat berikan...p bayangkan boat kami kat tengah2 ye...wah wah wah...seronok je ada orang mandikan...lalalalalala...ayat bengang =P

dan akhirnya sampai ke perkampungan orang asli batek dalam keadaan basah kuyup....huh..menci betol la....saje je nak suh mandi di tengah hari kan....;p

TBC....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....