Tuesday, April 5, 2011

canopy walk, bukit teresek.... =)

Hari ni paling best...sebab aktiviti akan full dari pagi sampai petang...wah best best best.... first, kami akan p canopy walk....pastu daki bukit teresek...n last sekali....lawat orang asli....

jalan yang digunakan tuk canopy walk ni, sama je jalan yang kami guna tuk nite walk malam tadi..cuma yang nite walk malam tadi, akan masuk satu simpang, tapi tuk canopy walk ni jalan straight je...ikt tour guide...hahaha...perjalanan agak jauh tapi tak penat sangat sebab tour guide ni rajin explain macam2...makanya bukannya aku ingat pun apa yang dia cerita tu...wah memang terer la dorang ni, semua pokok dalam hutan tu dapat di explain dengan jelas dan terang, kalu dia tipu pun aku rasa kompom aku percaya je...yakin je...hahaha

okey sedikit cerita pasal canopy walk...okeh canopy walk ni lebih kurang 40-50 meters dari tanah....n paling best n kamgum, ini adalam canopy walk terpanjang di dunia (500m) ...wah...terer tak aku dah merasai canopy walk terpanjang di dunia =p
hahahaha....n aku baru tahu on dat day, canopy walk dekat frim adalah yang tertinggi...baik...makanya tym naik ari tu lek lek je...selamba popeya tak tawu kan...hahaha

ok memang tadek gambar, sebab aku memang takde bawak kamera pon...dan gambar ini sumbangan dari google...ekceli banyak je gambar aku ditangkap oleh si M....p sampai sekarang aku mintak dia wat chomey je...malas la nak mintak lagi.... ;'(
makanya, at first dia kat depan...n aku kat belakang...pastu tetiba boley plak kami paling belakang kan..hahahaah.....dan canopy walk ni tak ley berdating2...sebab kena jarak at least 5 meter dari orang depan...so tak sempat nak dating pon, cuma jadi dua orang yang terakhir sampai...kantoi di situ =p


canopy walk kat sini memang tak sama ngan kat frim atau kat poring hot spring, sabah...memang la...makanya yang kat sini paling panjang plak tu kan..haha...tapi yang ni, makin lama makin tinggi...pastu siap kena panjat tangga bagai lagi..haish..sib bek aku dengan penuh beraninya memandang ke bawah....;p gedixokeyh....da selamat sampai.....dan sekarang nak g mendaki gunung teresek..erk poyo....bukit teresek je....hahaha...bak kata mereka (tour guide) kami ni, pendakian ini agak mencabar sebab 45 degree...cam tuh kan....pastu aku tanya la enche2 yang jaga kat atas canopy walk tadi, dorang caap 45 minit je..so kalau 45 minit tu tadek la teruk sangat..erk...terbelagak plak...hahahaha...sebab aku memang suka aktiviti2 lasak ni..so panjat bukit turun bukit tu salah satu my fav things to do...wallah....tinggal nak panjat gunung tahan je tak kesampaian lagi.... =p okey....memang penat gak la panjat bukit teresek ni...tapi kena kool2 n rileks2 je...baru la tak penat sangat kan..so finally sampai...hahahaha..suke2...n sangat chantek permandangan di sini yer....hijau je...sesuai untuk sape2 yang rabun...cam aku...kan tengok kehijauan tu boley menyejukkan mata...erk.. diz is view from bukit teresek (pic form google)


TBC....=p

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....