Thursday, May 19, 2011

akukah promoter itu

hari tu...masa finishing school, masa sesi interview tu, aku ada dapat 2 offer, satu secret recipe, satu uncle k..tapi yang uncle k ni shortlist je....dorang tak kal2 pun lagi...yang secret recipe ni, assistant supervisor je, gaji rm 1200 je....and abah aku cam berat je nak lepaskan aku dengan gaji banyak tu kat kl...huhu....kalu ikutkan aku, on je...tak kisah sangat, sebab aku sedar aku tadek experience...so tak leh nak demand2 okeh...n dorang ada kal, tapi tym tu aku sedang seronok tidur selepas subuh...betullah orang cakap kan, lepas subuh tak elok tidoq...kan dah melepas...sapa suh depa kal pagi2...pagi la sangat kul 10 dah tym tu...n aku check kat google no fon tu...hahahaha...pastu dorang tak kal kal dah..n aku ? diam je tak respond...dah abah aku cam berat ati nak bagi, aku malas la..aku kan anak yang baik...hoho....

padahal...mata aku dah tertarik kat advertisement kfc, tuk manager...open interview 22 may ni...kat terengganu..dah abah aku nak suh sangat keje kat terengganu kan...kalo dapat Alhamdulillah..kalo tak, bukan rezeki...wah gtu....starting panjang berjela....tajuknya promoter..makanya perketaan promoter baru jupa perenggan ke 2..baiklah....

ekceli...dok lepak2 depan tenet nih, sembang ngan zila...kawan adik aku, kak wani.....pastu aku tanya dia ada kerja kosong tak ? dia cakap ada, promoter kat maxis, dia suh anta resume...oh oh...sampai skang aku tak hantar resume...sebab aku dah terbayang, promoter2 broadband maxis kat mydin tu, dok tarik aku, explain bla bla bla...n lepas dia habis aku cakap...tq...n aku blah...punya kejam apa yang dah aku wat..so aku tak berani nak sahut cabaran menjadi promoter..padan muka diri sendiri...selama ni promoter tu dok tarik aku, aku leh wat dek je...oh maafkan saya ye wahai promoter2, saya sangat tidak punya masa...wah gitu kan....sebab tu aku tak hantar resume tuk jadi promoter tu....tapi sape2 nak rasanya boleh lagi kot....tapi kat terengganu la ye...

pastu..aku check kat tenet jugak....cam banyak je keje bahagian sales and marketing...hadoi....tak suka a...malas nak membebel2 promote barang itu ini begitu begini...aku tak yakin la aku boleh buat, campur aku rasa aku ada sedikit ego...tetttttt......pastu mesti tensen kalo tak capai target...

n hari tu ada la kazen aku datang umah.....aku teringat lak, akak dia, kak yong kerja bahagian sales n marketing....sempat la aku interview kak yani, pasal kak yong....ekceli pasak job discription sales n marketing tu ekceli...bak kata kak yani, kalau minat tadek masalah...cuma stress sikit la, kalau tak capai target....kak yong plak, seingat aku dari awal sampai sekarang dia amik bahagian tu...padahal tym dia belajar dulu dia budak dpa...hahaha...tapi okey je dia dengan kerja dia tu sekarang....dulu dia kat kolej mana ntah, skang dah tukar kat maxis, still bahagian yang sama...

kadang-kadang kita tak tahu kehebatan kita sampailah kita mencuba....dan rupa-rupanya kita lagi hebat dari apa yang kita sangkakan....tapi...still...aku tamo jadi promoter...hahaha

oh ye...jom join ni...click gambar k...


4 comments:

rel='nofollow'>alexayussida said...

keje part tyme ke dear?

dgr ckp abah..ade hikmahnya:)bestie sy nak sgt keje kl aritu tp parents tak kasi suruh stay pantai timur..lps je die tolak offer keje kat kl terus dapat offer jd lecterur dkt satu uni dkt umh die..padahal baru habes degree..see,hikmah dgr ckp parents..hee:D

rel='nofollow'>nini said...

alexa : nak keja betul2 ni...baru je abis =D tq akak...betullah akak cakap kan, tak rugi ikut cakap parents =D

rel='nofollow'>Zaza said...

comel baby tuu!

rel='nofollow'>nini said...

zaza:=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....