Saturday, May 7, 2011

CIK EPAL hebat sangat ke ????

OK CIK EPAL MAAFKAN SAYA SEBAB MENCURI GAMBAR KAMOOO...=p


aku agak jeles dengan cik epal, yuyu zulaikha dan sume blogger2 yang femes...sebab ? sebab dorang ni bagi aku hebat...kagum aku dengan dorang...ek eleh hebat berblogging je kot...hello...tu pun nak kagum ke ? haah..sebab dorang hebat berblogging la aku kagum...hahaha..sebab dorang ni naik bukan senang.....kalu aku, sebab aku masih baru, so aku nampak dia dapat rm 2000 dari nuffnang pastu aku rasa jeles dan aku rasa aku kena bodek dia untuk naikkan aku punya blog jugak...erk...hahaha...acah je la...hahaha...

okehlah, biasalah entry aku kan, karangan darjah 6 yang akan ada pendahuluan dan penutup, so kat atas tu, pendahuluan. bak kata cikgu aku pendahuluan kena gempak...so,how? gempak tak aku nye pendahuluan...erk...tak eh, ok baiklah...

ekceli apa yang aku nak sampaikan...aku kagum dengan dorang sebab dorang tabah, hello ingat tak sakit ati ke ada orang dok kata kita macam-macam....sakit ati taw...sedih tu opkos la. aku tak kaco ko tetiba ko kaco aku kan....tapi dorang ni, kira hebat lah sebabnya dorang mampu mengharungi semua dugaan-dugaan tu...kalo dorang tak harungi, mesti da lama da blog dorang tu ditutup...kan ?

so bukan mudah nak berjaya kan? kena berani harungi cabaran. cabaran macam-macam. tengoklah korang amik bidang apa, kalo korang bidang gelemer2 ni, opkos kejian makian tu cam makanan je, kalu korang bidang service, pun sama, salah sikit kena marah, senyum je lah, kalu korang still belajar, assingment, test, quiz, kawan tikam kawan...tayah cakap la kan..sebelum korang dapat segulung ijazah tu....

memang susah pun nak berjaya...kalu senang nak berjaya, Alhamdulillah...tapi kesusahan tuk berjaya tu sebenarnya lagi best, sebab kita akan menghargai apa yang kita dapat. kita puas, kita dah berabis bah...dan finally....kita berjaya...macam kita nak daki gunung kinabali ah...penat tayah cakap la kan, tapi bila da sampai puncak..wallah...syok beb...rasa puas...alah bukan tadek jalan mudah, ada je, leh je naik heli sampai puncak gak..erk boleh ke, katakan boleh...pastu korang sampai puncak, then bergambar bagai..still rasa dia tak sama kan dengan orang yang berusaha bersusah payah untuk berjaya...

so sebelum aku stop, penutup untuk entry ni cam biasa la...

hadapilah apa jua rintangan dan cabaran dengan tabah...jangan sesekali berundur bila berhadapan dengan masalah, sebab masalah untuk diselesaikan dan dihadapi bukan untuk melarikan diri...=D

6 comments:

rel='nofollow'>Unknown said...

yeah. keep on blogging :)

rel='nofollow'>nini said...

oh tq...terus bermotivasi untu berblogging dapat komen daripada org yang saya kagum...tq tq =D (ta kisah la cik epal tak baca komen ni pun..haha)

rel='nofollow'>baca dan senyum said...

yeah bagus2, im a newbie here :)

rel='nofollow'>nini said...

baca dan senyum : sama la kita =D

rel='nofollow'>cik oren said...

good work....keep blogging world alive...

rel='nofollow'>cikpuanhady said...

betul..betul..kena tabah & keep on blogging..

Jom join :Nak menang souvenir dari Swiss? Meh join MBS Giveaway

Belog kami :Notre Belle Histoire

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....