Wednesday, June 8, 2011

kita TUTUP sebab SAYANG.....

Comel tak casing laptop ni ? kiut kan.....ok ok, aku ngaku sume gambar ni bukan aku punya, curi kat tenet...erk, ok amik k...pinjam sat na....cantik kan....biasalah laptop kesayangan, mestilah kena ada casing bagai kan...tamo bagi calar2 okeh....

 ni plak, casing tuk enpon...comel tak....enpon kesayangan jugak....walaupun murah tapi sangat sayang okeh....tamo dia calar-calar....tak pernah jatuh, kalau jatuh, mesti aku sedih dan sangat risau...ye la, walaupun korang tengok enpon aku buruk, kasih sayang aku pada mereka tinggi tau...haha
Kat bawah ni lak kelambu baby.....mesti nak letak baby dalam kelambu ni...sebab ? mestilah sebab sayang kat baby tu gile2.....kalu boleh tamo bagi nyamuk gigit pun sebab sayang sangat2 kat baby tu....t kalo ada merah-merah kesan gigitan tak santek ah....
ni lak tudung saji.....guna nak tudung makanan....nape guna tudung saji ? sebab tamo bagi makanan kena lalat....betul2 kita jaga kan...semua benda keliling kita...ni benda simple je...laptop, enpon, baby, makanan....sume kita tutup dengan elok....sebab nya....sayang....kat benda2 alah tu.....tamo bagi calar, tamo bagi kotor, tamo bagi rosak, tamo bagi lalat hinggap, tamo bagi macam2 la....


tapi......kenapa ada antara kita yang macam ni....

kenapa ada antara kita tak tutup rambut kita, pakai baju tak cukup kain, tak tutup semua....kenapa perlu jadi begini...padahal kalau benda lain, yang kita sayang, kita tutup, kita simpan dengan penuh cermat, kita belikan casing cantik bagai, kita jaga dengan penuh berhati-hati.....

adakah kita tak sayang diri kita...? adakah kita benci dengan diri kita, hingga kita lupa menjaga diri kita sebaik-baiknya.....? adakah......???????

2 comments:

AinSyaz said...

entri yang bagus! :)

nini said...

AIN : tq =D awak tutup mesti sebab sayang kan....=P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....