Monday, June 13, 2011

kutuklah aku semahumu....

sedihnya hati bila kena kutuk kena keji kena kata macam-macam....oh berkecai hati tu....awak tau tak saya jaga hati ni dengan penuh kasih sayang, senang-senang je awak buat macam ni...oh hancur luluh hati saya......sedih tau tak.....


wah....bahagianya hati....ada orang puji tadik...ye, tau...dia puji sikit je, tapi pujian yang sikit tu la menceriakan hari saya tau...rasa dunia ni bagai ana yang punya.......=DDDDDD


dua sitiuasi berbeza aku bawakan buat kamu...renungkan dan selamat beramal...erk...hehe
ok ok...ekceli nak cakap cam nih.....memang seronok kena puji...tapi pujian tu sebenarnya mampu menghancurkan kita....kalau kita ter lupa diri.....tapi.....kutukan, kritikan, kejian yang sadis, panas, menggores itulah....yang sebenarnya akan menjadikan kita lebih hebat daripada kita hari ini....=D so setakat kena keji ka, kena kata ka, kena kutuk ka......think positive k.....kita betulkan diri kita untuk menjadi kita yang lebih hebat =D

o ye...jom join contest ni...click SINI k....

6 comments:

bunga said...

betul..kadang2 pujian leh buat kita alpa dan penghinaa leh buat kita beringat..

~CiK TiNieY~ said...

betul tu...berpada2 lah dalam hidup...:)

Nour Akmal said...

itu lah lumrah dunia..
benda yang susah kita nak elak..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

harus semangat menjalani hidup:)
dengan pujian dengan kejian sekalipun:)

hamzah ian said...

kena selalu beringat

nini said...

bunga : sebab pujian tu sedap di dengar =D

cik tiniey : yerp....

nour akmal : pujian dan kutukan tak perlu di elak, tapi pelu diterima dengan positif =D

fifi : ye...kita tak hidup dek pujian tak mati dek kejian...=D

hamzah : yerp...kena selalu beringat...tapi kita selalu lupa...=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....