Monday, April 18, 2011

aku dan mav

kami memang kawan baik...kawan bertekak...kawan sepergaduhan harmoni...pernah dikenen2kan oleh cikgu sebab selalu gado, tapi aku tetap anggap dia sebagai kawan..dan kawan akan tetap kawan hokey.... =D

dia baik....masa aku kat sabah, mak aku tak berapa sihat, so aku minta tolong dia jenguk-jengukkan mak aku kat kampung, pastu nanti dia bagi laporan kat aku..hehe...

dan sampai skang, kitowang masih lagi bertekak kalau berjumpa...aku akan berlagak gile nak mati sebab aku berjaya tawan gunung kinabalu, dan dia tetap akan cakap aku mengelat....
okey dia cakap aku mengelat sebab aku guna porter, aku ada tongkat dan aku lalu timpohon gate...

aku bidas balik...kalau nak berjaya, kena belajar...tak kira la belajar camana...pergi tuisyen ke, buat latihan banyak2 ke...pastu kalau kita gagal, takkan kita nak cakap orang yang berjaya sebab pergi tuisyen dan buat banyak latihan tu mengelat kan...tak kira la dia nak belajar camana pun yang penting dia berjaya....so, kalau aku pakai porter ke, tongkat ke, lalu timpohon gate ke...tu kan merupakan strategi aku tuk berjaya....hahaha...best tak jawapan ni...

dan sekarang aku terfikir....kadang2 kita selalu salahkan orang lain bila kita gagal...kita cakap sebab kita bodoh, sebab tu kita gagal...orang tu pandai, sebab tu dia berjaya...hello...kenapa orang pandai je ke boleh berjaya ? orang bodoh kena gagal ke ? tak okey...semua orang boleh berjaya...semuanya bergantung pada diri sendiri......anda tentukan diri anda...bukan mak anda, bapak anda, bf atau gf anda...semuanya di tangan anda...pilihan di tangan anda....

bukalah minda..kejayaan milik semua orang...cuma kita kena mulakan langkah pertama....

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....