Sunday, May 8, 2011

korang memang bodoh sebab x dapat tawaran mana2... (2)

first thing, maafkan aku...aku taw ramai yang bengang atau sakit hati baca entry aku yang gila kejam dengan statement yang menyayat hati...yeah...sape lom baca n nak baca boleh click SINI.

yes, memang bahasa yang digunakan agak kasar atau mungkin boleh dikategorikan sangat kejam...aku faham.....mana de orang tak terasa bila orang lain cakap cam tu kat dia, sekali kena atas batang hidung dia plak kan, opkos sakit hati okeh...ya aku faham...maafkan aku lagi sekali...tapi aku cuba memberi gambaran pada korang...gambaran yang aku beri sikit je...sebab aku tahu, dunia luar tidak pernah memikirkan hati dan perasaan orang...ada yang akan menerima kata-kata yang lebih kejam daripada apa yang aku katakan...dan mungkin lebih menyedihkan bila keluarga sendiri juga seolah-olah memperlekehkan kita...yeah sedih, aku faham situasi itu....

gambaran kata-kata aku...kalau korang sedih, tahniah aku ucapkan sebab korang ada perasaan....mana mungkin orang yang ada perasaan boleh senyum senyum gembira selepas dikutuk dan dihina...tapi aku ingin mengucapkan setinggi tahniah pada orang yang boleh mengawal perasaan sedih setelah dihina...sebab apa yang aku cakap, hanyalah sedikit gambaran dari dunia luar...sekiranya mereka mampu terima dan hadapi..insyaAllah, mereka dapat menempuh dunia luar dengan baik insyaAllah...pada sesiapa yang tidak mampu, cubalah...cubalah menerima apa sahaja hentaman, kutukan, hinaan dan yang sewaktu dengannya dari orang sebab manusia memang begitu...tapi, jangan plak lepas kena semua tu korang makin down...jadikanlah benda tu sebagai motivasi buat diri korang dan paling penting sebagai pengajaran buat diri korang...

pengajaran ? kena hina tu pengajaran ? yes....sebab bila korang dah lalui saat-saat sedih dikutuk begitu, sekurang2nya korang tahu rasanya bila dikutuk dan dihina...dan korang takkan melakukan benda yang sama pada orang lain....

oh sebelum aku stop, sekali lagi aku mohon maaf kepada yang terasa dengan kata-kata aku, sekali lagi aku tekankan itu cumalah sedikit gambaran yang dapat aku berikan kepada korang...salam kemaafan dari aku.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....