Sunday, May 1, 2011

syukur DIA sayang kita...

sedihkan bila usaha kita tak dihargai....lepas tu dok kata kita maca-macam....makanya kita dah buat semua yang terbaik....oh ini kisah seroang teman, yang terluah perasaannya kat aku..aku dengar pon turut tumpang sedih sekali...da la dia cakap, mungkin ni ujian dari Nya, sebab dia banyak salah ngan aku...apakah ????? (ok ni entry lain...lain kali cerita...)

o ye, skang aku dengan dia tadek masalah dah, dia pun nak minta maaf dengan aku....aku ok je, lagipun aku tak berapa tahu apa yang dia dah buat kan..haha...biarlah......manusia tak pernah lari daripada melakukan kesilapan kan...its okeh =) peace no war =)

okey berbalik pada cerita dia...dia sedih...aku juz nak share pendapat dan pandangan aku pada petang yang ala-ala redup ini di Puncak Alam...=D

kalo korang hadapi masalah cam nih....ni beberapa tips yang boleh kita lakukan :

biarlah orang tamo hargai kita, tapi yang penting kita hargai diri kita...tu lagi bagus...tayah harapkan orang...kita sendiri boleh hargai diri kita, lagipun tym kita susah ni la kita kenal sape kawan sape lawan...so tayah sedih-sedih yea...smile....

Allah bagi ujian kat kita sebab Dia sayang kita...so kita beruntung sebab Dia sayang kita sebenarnya..sepatutnya kita rasa seronok sebab Dia sayang..orang lain tanak sayang tak pe, yang penting kasih sayang dariNya...orang lain sayang pun boleh tolong apa lah sangat....kan segala-galanya datang dariNYA....Lagipun ujian Dia bagi tu, ujian yang kita boleh hadapi...Dia takkan bagi ujian yang kita tak boleh hadapi, so mesti kita kuat untuk hadapi benda-benda ni semua

apa yang berlaku semua ada hikmahnya...mungkin kita tak nampak....tapi hikmah paling senang kita lihat, betapa ia membuatkan kita lebih tabah dalam menghadapi ranjau-ranjau kehidupan...dan paling best, kita ada PENGALAMAN.....kan pengalaman hidup itu adalah cikgu yang paling power....pasal masalah kawan aku ni, aku boleh dengar citer dia begitu begini, itu ini....tapi aku tadek pengalaman tu semua...aku tak rasa semua tu, aku tak tahu samaada aku kuat ke tak untuk hadapi benda yang sama....dan paling penting, korang yang da alami masalah cam ni, InsyaAllah tahu camana nak handle benda ni kalau jadik lagik....

okey tu je tips simple dari aku...yang paling penting THINK POSITIVE....=D sebab KUASA MINDA tu penting...apa yang kita fikirkan...itu menggambarkan diri kita...kalau kita fikir kita boleh, InsyaALLAH, kita memang boleh....=D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....