Sunday, May 1, 2011

week 1- RM 100

Okey dah terlewat....hope dapat join...makanya orang suma da sibuk2 tulis tuk week 1 aku baru nak terhegeh2 tuk week 1...tapi tak pe kan...yang penting semangat kena mau ada...=D

o ye..pe la aku nak join konon...? okeh ini adalah cabaran 30 minggu latihan menulis...sape2 yang berminat leh click SINI


Oh kalo diberi RM 100 sekarang, memang suka gila nak mati,....memang akan senyum sampai ke telinga sebab di hujung2 sem ni memang hidup aku ibarat di hujung tanduk telur...oh oh...kalo terlebih guna duit je kompom2 aku kena berlapar ='(

buat masa sekarang kalo dapat RM 100, rasanya akan menggunakan dengan jimat cermat untuk saat-saat terakhir sebelum aku melangkah meninggalkan bumi Puncak Alam ini...nak cakap shopping wat masa sekarang tu namanya berangan....dan sekarang jugak aku rasa amatlah menghargai RM 100 tu...ye la kalo agak2 aku tengah kaya RM 100 tu mesti aku cakap..RM 100 je ???? wah punya berlagak kan...ye lah skang ni dengan RM 100 tu boleh beli apa je...aku shopping kat mydin ari tu pun dah rm 50 ++, tu baru kat mydin...kalo tempat lain ? dapat ke rm 50 ? mesti rm 100 ++...bagus kalo rm 100 ++, kalau rm 1000++ canew...wah punya berlagak cam anak orang kaya kan...

tulah, bila senang dapat duit, jarang kita nak hargai duit tu....bukan duit je, semua benda...kalo sennag dapat, agak sukar tuk kita menghargainya...tapi bila dah berjauhan nagn family ni, reti plak jadi kedekut.....pandai pulak sayang duit...kalo dulu boros tak hengat...macam duit tu jatuh dari langit...oh manusia....

so lepas ni...pelisssss la.....sayang la duit tu...cubalah belajar simpan duit sikit.....even seposen...skang ni cara aku nak simpan duit senang je...kalo aku beli apa2 je, duit syiling tu mesti aku akan simpan dalam tabung...n seboleh-bolehnya aku akan bayar guna duit kertas even rm 5.10....so aku ada 0.90 sen tuk simpan dalam tabung....at least kalo terdesak cam skang tayah la aku nak berangan KALAUlah saya dapat rm 100 sekarang....sebab bagus KALAU betul...makanya KALAU kan...so memang berangan lah namanya =D

tag : nor n am

2 comments:

rel='nofollow'>100penulis said...

nini,

tambah sikit kat entri ni syarat no.3 : kena letak link arahan join, check kat sini : Syarat

rel='nofollow'>nini said...

oh sorry...done...=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....