Sunday, September 4, 2011

biskut raya....perhiasan meja tetamu je.......

biskut raya kat umah aku beli je....
tadek masa la nak buat...
lagipun kalau orang datang, dorang bukak pun tak balang biskut tu....
kalau bukak pun, bila balang tu ada kacang, ada gula-gula, ada jajan....


abah aku suka beli jajan, gula-gula, coklat kecik-kecik dan comel, jelly....
kalau bebudak datang, memang tu la yang laku...
biskut raya pandang pun dorang tak nak..
sombong betul....


pernah auntie aku datang rumah beraya...
kebetulan ada keropok rebus....
sabahan panggil lekor.....orang luar jarang nak makan keropok rebus...
i mean luar terengganu la.....sebab depa cakap keropok rebus tak masak...
ok baiklah....
tapi yang aku angkat tuk auntie aku tu habis...
yang tu dulu yang dorang amik....
biskut memang macam biasa....jadi pameran dan hiasan je....
gula-gula dan coklat pun laku....anak dia amik dan makan....


rumah kawan abah aku pulak....
setiap kali raya, mesti ada keropok keping dalam tong besar....
memang laku lah....
biskut raya sekali lagi jadi perhiasan.....


sesekali aku terfikir.....
biskut raya tu perlu ke ?????
kalau tak de boleh tak...sebab kalau ada pun jadi perhiasan je,....
tapi kalau tadek biskut raya....cam bukan raya la pulak....
atau korang rasa cemana...???


oklah nak stop kat sini dulu....

makan habuk biskut raya jugak yang sedap....=p

1 comment:

ShErA said...

mana2 rumah yang shera pegi, kerepek la paling laku... biskut raya kalau berasaskan coklat baru la laku...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....