Sunday, September 4, 2011

insurans oh insurans...

aku selalu je p bank in duit kat bank XXX...
oh bukan duit aku ye...duit kedai...hehe
so satu hari tu ada la akak yang baik hati ni promote insurans bank dia...
untuk maklumat lebih lanjut dia suruh aku g dengar penerangan dari sorang akak...
dia siap tunjuk akak tu n lambai-lambai lagi
pastu tunjuk aku plak...
so aku dengan berat hatinya p la dengar dia nye ceramah...


dia pun explain la kat aku...
lebih kurang cam insurans + saving la...
every month kena bayar rm 100....
pastu every 3 month (kalo tak silap aku) aku dapat la beberapa rm....
selebihnya kira insurans....
insurans dia cover untuk kematian...
kalau aku mati, so akan dapat la beberapa rm....
dia tunjuk la kat aku figure tu...

pastu aku cakap la...
dah tu....dah mati nak buat apa duit tu...sape yang dapat...
dia cakap la, waris la yang akan dapat duit tu...
selamba je aku jawab.....saya kan muda lagi, mestilah nak simpan duit tu kawin ke,
backup kalau sakit ke, hospitalization ke hape ke kan....
dia terus terdiam...
ye la...insurans tu tak cover pun kalau aku sakit bagai tu...
hehehe

oklah nak stop kat sini....
kekadang tu....kita kena pk banyak benda sebelum bersetuju untuk beli sesuatu....duit tu....hehe

1 comment:

rel='nofollow'>Memory said...

hari tu pun shera kena gak dengar pasal insurans ni... kalau insurans kesihatan, rasanya boleh la jugak nak berkira - kira...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....