Sunday, September 4, 2011

penat je....tapi gagal jugak...huh

yes...memang penat....bukan senang untuk berjaya.....
bekerja dengan penuh semangat.....non stop.....
makan pun kat kedai je...bereti pun solat je...
pergh...pekerja terbaik....haha


aish bukan nak bangga diri....
bukan nak berlagak...
sekadar bercerita....
untuk diambil teladan dan mungkin pengajaran....
ada ke ?
terserah pada kamu yang membaca.....


setiap hari kena ada target....
setiap hari tengok target....
plan....dan plan.....
buat......
walaupun penat....
bila target tercapai....
akan hilanglah semua kepenatan.....


sama juga macam belajar....
kalau kita dah berusaha....
sehabis baik...berpenat lelah.....
yeah...kejayaan itulah hadiah terindah...
dan...apabila kita gagal....
sesungguhnya itu bukan gagal...
itu belum berjaya....
kenapa belum berjaya...????
sedang usaha sudah berabis baik...bermati-matian.....


sebab......
kita sendiri sahaja yang tahu....
check diri sendiri....
nilai diri sendiri.....
hubungan kita denganNYA....
hubungan kita dengan ibu bapa....
hubungan kita dengan adik beradik...
hubungan kita dengan kawan-kawan....
semuanya ada kaitannya...


oklah nak stop kat sini dulu.....

kejayaan hadiah paling bermakna....gagal juga pengajaran yang sangat berharga.....=D

3 comments:

Bell said...

gagal ada hikmahnyer...:)

aku said...

kegagalan tula kdg2 mengajar kite erti kejayaan...ye dak? :D

nini said...

kak bel : yes...

aku : setuju....=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....