Wednesday, September 28, 2011

pointer gempak....4.00 tu...tapi.....m.e.n.i.r.u .....

Memang la markah dia tinggi sebab dia tu kaki meniru....
pointer dia gempak...sebab dia ratuuuuu meniru....
pastu boleh berbangga plak dengan 'kejayaan' dia meniru....
tanpa dikesan atau ditangkap...
kononnya hebat la tu....
cakap bangga kemain....




kekadang terasa la jugak dengan kengkawan macam ni....
dia dapat banyak sebab dia meniru...
makanya, kita tak tido malam belajar supaya dapat markah yang gempak....
tapi dia seronok je....
lepas tu bangga lak tu depan kita....
sakit ati tau tak...




kalo ye pon nak meniru...
diam-diam sudey....
so tadek la orang yang baik hati yang tak meniru ni sakit hati...
kan kan kan...




ada orang kata meniru tu tak salah...
tapi aku suka dengan kisah dari sorang lecturer tu....
memang boleh sejukkan hati la jugak...




cerita dia...
dia ada kawan...kawan dia lagi terer dari dia...
markah memang tinggi...
pointer gempak...
sebab ? meniru la kan....


dia lak...biasa-biasa je, kira tak leh celen si kawan...
tapi Alhamdulillah....walaupun markah dia redah...
pointer pun cam biasa-biasa je, 
dia dapat jadi lecturer...
si kawan yang pointer bagus tu, tapi meniru...
keje bese-bese je....






lagipun...kejayaan yang kita dapat hasil usaha titik peluh....
lagi kita puas....berbanding dengan kejayaan yang diperolehi daripada 'penipuan'




tak berkat.......




oklah nak stop kat sini.....
man jadda wajada..

2 comments:

Irsyad Syah said...

betoi2...
skit ati kot...
bngga ngan kjyaan yg x brmkna lngsong...
mmg x berkat hdop...
kat u..
bley arr nak blgak kata pndai..
tp...
lama2 nnti...bila keja nnti...
akan ada msalahnya...

ShErA said...

ingat satu perkara sijil yang kita dapat hasil dari meniru tu mesti nak digunakan untuk cari kerja kan... lepas tu dapat kerja, kawin bagi keluarga makan hasil dari meniru masa belajar dulu... kan dah berkait tu...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....