Thursday, May 5, 2011

kekurangan itu KELEBIHAN (2)

oh, agak rasa sedih bila abah aku tak benarkan aku bawak ferrari di puncak alam..aku bukan nak racing, aku cuma nak mudahkan urusan aku...kan ke selama ni aku bz mengalahkan pm...every week aku hilang dari bilik...sebab ? aku join kem...hahaha...oh kejap, ferrari yang aku maksudkan adalah ferrari style aku...so tak kisah la kete pe, suma aku bantai ferrari...tetttt....sekarang ada impian je dulu....=p

ok berbalik pada rasa sedih...yeah, sesekali memang sedih, bila balik kampung...adik aku sume ada motor..aku ???? dok umah je la jawabnya....abah aku pakai kete...aku ? dok umah jugak jaga mi..hehe...ok ok ok...tu adalah mukaddimah pada penceritaan selepas ini....

memang aku tadek ferrari kat puncak alam ni, tapi aku ada pak cik bas yang sudi bawak aku p mana-mana, walaupun kalau aku terawal aku kena tunggu, kalau aku terlewat dia tinggal aku...tapi bila difikirkan kembali, kesusahan, kepayahan, kegetiran itu lebih berharga daripada kesenangan yang memang senang...oh maksud aku, dapat kereta dengan senang, sebab makayahdiaorangkaya....haha...berbaur cemburu di situ ye...ada la jugak sikit...=p

tapi macam aku katakan, kekurangan itu kelebihan sebenarnya...kekurangan aku tadek ferrari membuatkan kelebihan aku bertambah....erk...apalah konon...okeh, bila aku dah biasa naik bas, mesti aku dah hafal jadual bas, kompom....so its not a big problem for me...kalo anything happen pun aku taw kul wape ada bas n nak amik bas mana...korang agak, orang yang tak biasa nak bas ni tahu ke sume benda tu, opkos la tak, if anything happen camana....maksud aku, kalo emergency la..yang hanya ada bas je...=p

pastu second, wah dah macam karangan dah...masa susah ni aku kenal sape kawan aku...macam yang pernah aku story sebelum ni, aku selalu p shah alam kan...so mereka-mereka yang sudi menjadikan bilikmu bilikku jua itu amatlah aku hargai...mereka bersama aku di saat aku susah...insyaAllah, kalau aku senang aku takkan melupakan mereka...thanks a lot Jan, Kima, G dan semua kawan-kawan yang sanggup bersusah demi aku....

tu pasal kereta...ni plak kisah lain...aku rasa kagum gila bila tengok orang yang tak berapa nak kaya ni....dorang ni sangat-sangat-sangat kreatif...aku pun tak terpk nak buat benda tu sume...betullah kalo dah terdesak, duit tadek, tapi benda tu memang perlu, kita akan sanggup lakukan apa sahaja untuk adakan mende tu...ok lah, ni contoh paling simple ek, kita nak bagi birthday card kat best fren, p tadek duit kan...so leh je wat sendiri dengan comelnya....dan baru tau rupanya aku kreatif...baiklah...kalo tak, tadek maknanya, mesti beli kat kedai je....

lagi ???? banyak lagi sebenarnya...sebab setiap apa yang berlaku tu ada himahnya....setiap kekurangan itu ada kelebihannya...cuma mungkin kita tak nampak sebab kita terlampau fokuskan kepada kekurangan sehingga menenggelamkan kelebihan yang ada...

=D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....