Thursday, May 5, 2011

sekarang, sape sakit hati ???

sakit hatikan bila kena cakap bodoh !!!! oleh orang yang kita sayang....oh oh...mungkin anda pernah membaca entry pasal ni..yeah memang menjawab entry dia pon...dia tak tanya, p aku sibuk nak jawab...kalu aku komen kat box dia leh jadi satu entry, so aku wat entry baru...ape cer ekceli....sila click SINI dulu baru leh proceed baca apa yang aku nak sampaikan ye...=D

aku faham....memang sakit hati...hello...anonymous dok sumpah seranah pun sakit hati apatah lagi orang yang kita sayang...terasa seolah jiwa ini diambil kan..bek ko bunuh je aku terus dari kot dok dera perasaan aku...ko taw tak, seksa jiwa dan raga ni lagi sakit dari ko pukul belasah aku sampai lunyai okeh...wah cam aku lak bengang gile..haha...

aku pernah ada pengalaman la...hehe...datz y la aku boleh cakap...aku pernah kena teruk daripada tu lagi....sedih tau tak...kena hambur..makan maki je..ingat aku suka ke..bongok..na kan aku dah termaki kat sini..ok ok..maaf ye..bukan anda yang aku maksudkan...

tapi aku boleh hidup sekarang, tak mati dek keji maki sebab apa ? sebab aku kuat..acececeh...nak perasan la tuh...hahaha...tadek la, kita kena kuat tuk hadapi benda ni semua....kalau dilayan rasa sakit hati, kita je sakit hati sendiri...dia ? pernah dia sedar ke apa yang dia buat...sat g dia cakap..oh sorry, pastu buat balik...aish, apelah maksud sorry ko tuh...ayooop....

kita kenal diri kita....kita mesti sayang diri kita tol tak....dan paling best, kita je yang tak pernah kutuk diri sendiri, kalo kita kutuk diri sendiri pun, kita tak sakit hati okeh...hehe...so....kita la orang yang paling dan perlu untuk pujuk diri kita sendiri...camana nak pujuk ????

jadikanlah apa yang dia cakap tu sebagai sesuatu yang untuk menguji kita sebenarnya...uji apa ? uji kesabaran kita...sejauh mana kita menerima caci maki orang..biarkan biarkan biarkan dia nak cakap pe....bukannya betul pun, wat pe nak amik hati.....lagipun, kalu korang dah boleh terima cara dia dok kutuk korang bagai, insyaAllah, lepas ni aku kutuk ke, anonymous kutuk ke, segala macam orang kutuk ke, kompom korang leh cool....sebab ? sebab orang yang sayang korang pun penah kutuk korang kaw kaw okeh...so epedehal kalo orang yang tak kenal nak kutuk...tak heran!!! benda ni amat penting untuk orang yang kerja kat service industry...hehe...biasalah kalo customer tak puas hati, kita yang kena maki, makanya, yang create package dia tu bukan kita...terima je la....=D

hadapilah dengan senyuman....orang ni kalo dok caci maki kita, nak suh kita sakit hati....tapi kalo kita dok sengih sengih, jiwa cool, cam tadek papew berlaku....sape sakit hati...yes...mestilah dorang kan....so sekarang ni sape sakit hati sendiri...apa yang dia wat tu kena kat dia balik...hamik ko....sentap...cool je kan cara kita membalas....orang luar tengok cara kita kan, diam je mamat tu...baik je dia kan..kena caci maki rilek je tak balas pun....yang kena kutuk sape orang yang mengutuk kita kaw kaw jugak....

so, tayah la sedih sedih bila kena cakap bukan-bukan.....dorang takkan pandai jaga hati korang, so pedulilan mereka...sape pandai jaga hati korang, opkos, diri korang sendiri...so jagalah hati anda....biarlah apa orang nak buat, tapi korang still....sayang ngan diri korang...=D

sebelum aku stop, aku nak tinggalkan satu cerpen...tapi bukan kat sini...korang click SINI ya...=D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....