Tuesday, August 2, 2011

aku dan makeup....=P

jenguk blog mama maisara....di sini ....terbaca entry makeup ke tak makeup.....teringat pasal diri sendiri....yang tak suka make up....

aku bukanlah perempuan yang suka make up, bergaya dengan heels, selendang lilit sana sini...oh itu bukan aku...tapi tym aku belajar dulu-dulu.....aku macam tu....sebab ? t.e.r.p.a.k.s.a.....kesian kan ? kena paksa buat apa yang kita tak suka....masa tu aku budak pelancongan kat uitm sabah...lecturer kat sana agak strict...pegi kelas kena make up okeh...kasut kena heels, walaupun kami panjat bukit...haish...hebat tak hebat bebudak tourism...redah hutan dengan heels okeh...baiklah.....



dengan aku sekali....kalau kelas lecturer tu, mesti aku cantik....ok perasan.....tapi kalau bukan kelas dia, tadeknya aku nak bercantik-cantik...tapi depends jugak, kalau rajin tetiba...lawa lah jugak, kalau tak.....biasa je la....pakai bedak je...




tu zaman belajar dulu....zaman-zaman kena bermakeup.....sekarang ? bedak pun aku tak tempek kat muka...punya sadis kan....sebabnya aku pakai tudung putih p tempat kerja...nanti bedak tu kena tudung....tudung kotor....rajin na aku nak tonyoh tudung tu hari-hari....so aku memang tak pakai apa-apa make up pergi kerja.....memang kosong je la muka aku tayang kat customer...kalu p kfc, cashier depa lagi lawa....haha....


pastu...yang best lagi.....aku ada uniform...so aku tak perlu nak pk kena pakai baju apa hari ni, kasut apa....tudung kaler pe, beg jenis apa bagai....malas nak pk yang tu, kalau tadek uniform rasanya, aku la staff paling tak lawa....sebab aku malas nak buat benda-benda tu semua....erk....dan aku rasa, aku lagi prefer kerja kat tempat yang provide uniform....so aku tak perlu habiskan duit banyak-banyak nak beli baju...hehe...=p


ok nak stop kat sini dulu....
ayat abah aku lagi best....'tak pe la pakai tak lawa...sebab abah dah hensem....'

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....