Tuesday, August 2, 2011

tolong beli timun se

ni cerita semalam....kalu orang terengganu, kompom paham tajuk tuh....tapi kalau bukan terengganu.....mungkin tak paham....meh aku translate.....'tolong belikan timun satu' okeh...paham kan ?


kisahnya bermula...
pagi-pagi lagik, auntie aku dah kal.....erk....bukan pagi...tapi dah tengahari...tanya aku kat mana...aku cakap la, kat tempat kerja...pastu dia minta tolong aku belikan timun....sebab dia cakap kat giant murah.....aku pun tanyalah, nak berapa...dia cakap satu...aku jawab....satu je ? okey baiklah....dalam hati sempat tergelak besar....ingatkan nak banyak....rupanya nak satu....sanggup lak tu datang amik kat giant nih, nak beli timun satu....hadoi.......



petang....dia pun datang amik....aku pun amik la timun dia dari dalam chiller bagi dia....pastu dia tanya...mana timun ? aku tunjuk...ni.....pastu dia cakap....lah...bukan timun ni.....timun cina la....


patutlah nak satu je.....patutla beria plak tu suruh aku beli....nak timun cina rupanya...aku ingatkan nak timun batang....


# timun cina = tembikai


okey nak stop kat sini....lain kalai kalau nak bercakap kena terang.....yang mendengar plak, kalau kompius sila bertanya...jangan main ya je.....seb baik timun batang tu murah je....=p

9 comments:

WuMing said...

Hah..hah..ha... konpiuss... Patut laa sebiji..

azam said...

memang pun....terengganu dgn kelantan panggil timun...hehehe
....tapi tumin batang tu memang panggil timun btg

gedek! said...

Semangka = tembikai

nini said...

wuming = tataw kena tanya da...hehe

azam = org pantai timur gak ke...?

gedek = semangka tu bahasa apa..?

syrupmasin said...

err..timun cine = tembikai..ohh

nuRuL haNis said...

owh, giant tgah murah ye tembikai? nanti anis g cari lah kat giant. semangka tu byk org jawa pakai. betul ke ek? sbb anis jawa bugis. selalu pakai ayat semangka ni.
salam ramadhan...=)

WuMing said...

Pandai ke beli tembikai nii.. Tengoh orang laa kan... WuMing tengok mereka pukul sampai macam nak pecah tembikai tu..

Konon-kononnya nak tahu dalam merah atau tak..
WuMing selalu beli yang telah di potong.. Kompom merah..

nini said...

hanis : ye la kot hanis....nanti singgah la rotiboy...hehe...dan dan promote...=p

wuming : mestilah tak reti...hehe...=p

PinKy MoMMa said...

hahahaha akak dulu pun tak tau timun cina tu aper..tapi dah ddk sini..dah faham maksudnye ekeke

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....