Tuesday, August 2, 2011

aku si bongsu yang manja

ini hanyalah entry kosong...catatan seorang aku yang bernama nini =P


hari ni first day puasa.....dan first day jugak kena berbuka pose kat tempat kerja...=(
baru je ingat nak buka pose ngan family....tapi okehlah....kat tempat kerja pun boleh dikira family la jugak....
jujurnya, aku seronok kerja kat sini....yelah, staff pun tak ramai....seciput je....so hubungan antara kami agak rapat....pastu kena lak buka puasa kat tempat kerja....hamik ko, makin la rapat kan.....

arini ada cerita best bagi aku...hahaha...awal-awal dah gelak...sebab rasa seronok...nape ? sebab tadik main-main ngan staff baru....aku panggil dia akak sebab dia memang lagi tua dari aku....tapi aku memang tak pernah tak perasan muda....memang bila dia tanya umur aku, aku jawab umur aku 18 tahun lepas spm....yesss.....tataw la dia percaya ke tak...nampak dia cam tak percaya je...biaq pi lah...aku tak kisah pun.....sebab memang aku tipu pun...minta mahap la ye kak....=p


tapi yang bestnya...tadik si aiman tanya kat akak, akak anak keberapa....pastu akak cakap la dia anak tengah...siap gtaw lagi ciri-ciri anak tengah camana....pastu dia cakap, sebagai seorang cikgu, dia boleh baca orang...akak tu amik pendidikan....so dia memang belajar la psikologi bagai tu kan...

pastu aku tanyalah dia, aku anak keberapa ? dia cakap aku anak last....lepas tu dia cakap aku manja...ok baiklah...aku iyakan je...siap cakap cam nih lagi....pandailah akak, mana akak tahu...? dia senyum-senyum....pastu aiman cakap nini tipu...dia anak first la...akak tak percaya...dia cakap aku tak sesuai jadi anak first...ok baiklah....

pastu masa packing roti sempat lagi akak tanya aku balik, aku anak keberapa.....aku iyakan je la, dah dia nak sangat cakap aku anak last kan...hehe....


orang kata kita boleh tahu seseorang dari cara pergaulan, percakapan, perbuatan dan lain-lain lagik....korang rasa aku anak keberapa....erk...tapi mesti korang dapat agak kan aku anak keberapa ? 

okeylah nak stop kat sini dulu....selamat berpuasa =D

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....