Thursday, February 28, 2013

bila dah EGO....

Assalamualaikum wbt....

dok blogwalking...tiba-tiba dapat mesej....

dia : Salam, saya nak p terengganu dengan kakak dan adik, lepas tu p pasaraya XXX.
aku : oh...bila ? bolehlah jumpa....
dia : tak tau lagi....
aku : ok....(padahal sangat berharap nak jumpa....lagipun kakak dan adik dia ada sekali)


pukul 2.00 petang.....

dia : salam, wat pe ?
aku : hehe
dia : huhu

......senyap......(padahal aku harap dia cakap, awak jom jumpa...)


pukul 3.00 petang.....

mata keep pandang enset....
telinga alert je...kot kot mesej masuk...
hampa...
.....................
.............
.........
......
...
..
.



pukul 4 petang 

mesej masuk mesej masuk....
laju je tangan buka mesej...

dia : awak mai kat pasaraya XXX sat.....saya nak bagi duit awak yang hari tu ni...
aku : aik...kata nak bank in....
dia : tak sempat....mai la sat...
aku : eleh...padahal awak nak jumpa saya kan...cakap je lah.....(hati dah gumbira)
dia : tak pun...saya nak bagi duit ni je...


dia : awak nak mai dak.....?
aku : mai la. 
dia : rasa tak sempat kot, sebab kakak dah nak balik....
aku : ok...g lah balik.....(padahal......dalam hati geram jer grrrrr)



aku : ada kat mana...?
dia : kat sini lagi...
aku : o...saya otw...
dia : ok..


ends up jumpa sat je bagi duit, sembang-sembang sat dengan kakak and adik dia sekali....lepas tu balik.....
sumber : google


kadang-kadang....kita perlu turunkan ego kita sedikit....untuk mendapat apa yang kita inginkan dalam hidup....=D


4 comments:

Jay Ar said...

Semua kita ada egonya, cuma ada ego setinggi Everest, ada yg cuma sebesar genggam penumbuk...

Visionnaire.com.my said...

betul setuju..hehe

C.T.K said...

hehehe..ego2 mengalah jugk kamu..ct lau ego, mmg snyp trus r..hahaha

Nieyxzha Hassan said...

Ego or sibuk..huhu..siapakah itu? Hehehe..nyibuk je nak tau..org ganu ker? Samela duk kat mana?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....