Thursday, February 28, 2013

bila dah EGO....

Assalamualaikum wbt....

dok blogwalking...tiba-tiba dapat mesej....

dia : Salam, saya nak p terengganu dengan kakak dan adik, lepas tu p pasaraya XXX.
aku : oh...bila ? bolehlah jumpa....
dia : tak tau lagi....
aku : ok....(padahal sangat berharap nak jumpa....lagipun kakak dan adik dia ada sekali)


pukul 2.00 petang.....

dia : salam, wat pe ?
aku : hehe
dia : huhu

......senyap......(padahal aku harap dia cakap, awak jom jumpa...)


pukul 3.00 petang.....

mata keep pandang enset....
telinga alert je...kot kot mesej masuk...
hampa...
.....................
.............
.........
......
...
..
.



pukul 4 petang 

mesej masuk mesej masuk....
laju je tangan buka mesej...

dia : awak mai kat pasaraya XXX sat.....saya nak bagi duit awak yang hari tu ni...
aku : aik...kata nak bank in....
dia : tak sempat....mai la sat...
aku : eleh...padahal awak nak jumpa saya kan...cakap je lah.....(hati dah gumbira)
dia : tak pun...saya nak bagi duit ni je...


dia : awak nak mai dak.....?
aku : mai la. 
dia : rasa tak sempat kot, sebab kakak dah nak balik....
aku : ok...g lah balik.....(padahal......dalam hati geram jer grrrrr)



aku : ada kat mana...?
dia : kat sini lagi...
aku : o...saya otw...
dia : ok..


ends up jumpa sat je bagi duit, sembang-sembang sat dengan kakak and adik dia sekali....lepas tu balik.....
sumber : google


kadang-kadang....kita perlu turunkan ego kita sedikit....untuk mendapat apa yang kita inginkan dalam hidup....=D


4 comments:

rel='nofollow'>Jay Ar said...

Semua kita ada egonya, cuma ada ego setinggi Everest, ada yg cuma sebesar genggam penumbuk...

rel='nofollow'>Visionnaire.com.my said...

betul setuju..hehe

rel='nofollow'>C.T.K said...

hehehe..ego2 mengalah jugk kamu..ct lau ego, mmg snyp trus r..hahaha

rel='nofollow'>Nieyxzha Hassan said...

Ego or sibuk..huhu..siapakah itu? Hehehe..nyibuk je nak tau..org ganu ker? Samela duk kat mana?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....