Wednesday, February 27, 2013

segan aih

Assalamualaikum wbt...


dulu...masa kat Kedah...
aku ada dua orang kakak....
Kak Na dan Kak Sam....
depa dua-dua orang Kedah...
aku je.....tercampak di sana jugak...hehe...

kiranya kakak berdua ni memang rapat gila la ngan aku...
so takat nak makan tu, kalau berkenan makanan dalam pinggan masing-masing, tangan laju je amek masuk mulut sendiri...
lepas tu baru gtau...hahaha...
rapatnya kami...


pada suatu hari....ececeh...skema la plak kan.....

aku makan kuih.....
sedap la jugak....
lepas tu berlakulah perbualan ni...

kak sam : nini nak rasa kuih tu...
aku : ameklah...
kak sam : segan lah...
aku : ek eleh...segan la plak...selama ni rilek je amek makanan nini, hari ni nak segan-segan plak.....
kak na : segan tu maksud dalam ayat ni malas la nini...bukan malu...
aku : oh...ok...tak tau...haha


lepas kejadian ni, kalau aku dengar je kak sam cakap dia segan mesti aku tanya, malu ke malas ? hahaha


9 comments:

rel='nofollow'>Zam said...

double meaning.. hehe

rel='nofollow'>puteri kasih said...

ohh ada maksud berbeza rupanya yer..hehe

rel='nofollow'>Unknown said...

hihi..kedah kat mn tu..

rel='nofollow'>Anum said...

double meaning tue

rel='nofollow'>nini said...

cik zaniff : kedah kat alor staq....hehe...=D

rel='nofollow'>Sunah Sakura said...

ooo..bahasa kedah, segan tu malas ye?

Anonymous said...

hehehe... masalah bahasa ye

rel='nofollow'>Unknown said...

LOL ngn aku pon pening

okey malas

aku akan ckp segan je t

rel='nofollow'>OKje said...

ha..ha...bahasa kedah eh Nini...susah jugak ek nak membiasakan bahasa orang lain ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....