Wednesday, May 4, 2011

aku SAYANG mereka...=D

mereka sayang aku......ramaikan ???? jadi kenapa aku perlu memikirkan orang yang benci dengan aku......hahahahaha...pedulikan mereka...pedulikan.....kan kasih sayang yang ikhlas itu lebih baik dan sangat seronok untuk difikirkan dan diangan-angankan daripada kebencian dan dendam yang membara....=D

ni gambar rambang yang dicuri dari facebook masa dinner sebab aku memang tak bawa kamera..oh, sebenarnya memang tadek...dan memang gambar aku tak banyak pon, sebab sibuk dok sembang kat belakang...lalalalala

first pic....mereka.....yang banyak bantu aku.....dari kiri...kima, nisa, aku jan dan kireen....
nak cite pasal kima dulu.....aku selalu lepak bilik kima, kalau ada meeting kat shah alam...bilik dia da jadi cam umah no 2 aku...hahaha.....kalu jumpa kima ni cam dah tak jumpa setahun, kitowang akan sembang sampai kul 2 3 pagi pastu baru tido...haish....macam macam cerita ada...biasalah lama tak jumpa...sumtimes segan aku ngan dia ni, sebab dia terlampau2 baik....ye lah cam tetamu istimewa lak aku nih kan....makanan tayah risau, apa yang dia makan, itulah jugak yang aku makan.....kalu aku nak balik pepagi buta tuh, sebab biasanya aku akan catch bas kul 7 sebab nak kejar kelas kul 10.30 am...cian dia, ngan mamai2 bangun buatkan aku air, n bagi aku roti atau biskut tuk breakfast...ya ampun....terharunya, aku dah bersyukur sangat2 da dia bagi aku tumpang bermalam...huhu...oh terima kasih sangat2 kima...=D

sebelahnya, Nisa...Nisa aku tak pernah stay bilik dia, but then still she is my best fren dan banyak tolong aku...aku kenal Nisa ni sebelum join kelab lagi, tym aku sibuk nak join Kelab Penyayang....semangat gile aku datang awal tuk perjumpaan kelab tu, tu yang dapat berkenalan ngan Nisa tuh....
next...Jan....aku sorang je panggil dia Jan...orang lain sume panggil dia Jam atau Jamie..hahaha...aku kenal dia masa nak join Kelab Penyayang tu jugak, sekali ngan Nisa...dia orang sabah, pastu aku plak dengan penuh seronoknya bercakap loghat sabah tym tu kan...hahaha...bha apa lagi, melekat la kami kan...=D wah tetiba rindu sabah....=p Jan ni pun, bilik dia cam bilik no 2 aku...dia kawan yang paling baik dalam dunia..wah puji melambung, tapi pujian ni ikhlas tau...aku bersyukur dapat kawan macam dia...sape-sape jadi husband dia mesti untung sebab dia sangat baik...bilikmu bilikku jua...hahaha...pernah satu hari, aku meeting ngan dak dak kelab, beberapa orang je tuk satu program, Jan tak join...pastu aroun 12 jugak kot aku baru balik bilik dia, tym tu dia kat bilik tv dengan sorang kawan...then dia suh aku naik dulu, dia ada belikan aku makanan...wah terharunya aku....aku tak suruh pun...pastu tym tu aku dah penat gila kan....so aku tertidur....hp aku wat hal...bila aku bangun, tunggu jgak si Jan ni ketuk pintu, p tadek pon, pastu aku tertido balik....sampai kul 6, aku try balik on hp aku....n mesej dia...risau aku takut dia marah, sebab aku dengan seronoknya dok bilik dia, dan dia tak leh masuk bilik dia sebab kunci ada ngan aku dan roomate dia tadek..baiklah.....

tak lama kemudian, cewah ayat skema je kan...dia balik bilik....huhu...takut gila aku dia marah aku..makanya langsung dia tak marah...oh sangat rasa bersalah okeh...huhu...Jan terima kasih jadi kawan aku selama ini....sebab tu aku boleh dengan selamba je bagi hadiah cabutan bertuah aku tym jamuan hari raya kelab kat dia..sebab aku sayang dia...=D

sebelah Jan, Kireen....pon baik....meriah gitu kalo kireen ada...hahaha....ceria je Kireen ni, tak rasa lak dia rupanya tua dari aku...tetttttt =P



Dan ini.....gambar kenangan kami bersama.....=D



Dalam kehidupan ada suka, ada duka....ada sayang ada benci....ada bahagia ada derita....pilihan di tangan anda....kalo duka, benci dan derita yang anda pilih....itulah yang anda akan dapat....tapi....kenapa itu pilihan kita sedangkan kita masih boleh tersenyum manis dengan memilih suka, sayang dan bahagia.....dan sebenarnya....ramai yang sayangkan kita...cuma kita tak pernah sedar atau mungkin kita dibutakan oleh orang yang telah membenci kita...bha, makanya orang yang benci kita sorang je kot, yang sayang tu ramai...haish....=P


No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....