Friday, February 22, 2013

tips : menyampuk biar kena pada tempatnya yer....

Assalamualaikum wbt....

kekadang tu bila dok tengok dua orang kawan rancak bersembang......topik pula hangat, menarik dan kita macam superb je dengan cerita tu...rasa naaaaaakkkkkk je sampuk....naaaaakkkk je join sekali.......

tapi......depa suka ka kalau kita sampuk perbualan depa eh....????

ni ada satu tips daripada penulis Syahrul Nizam Junaini

kalau nak tahu depa boleh terima kita dak....kita boleh tengok bahasa badan dua orang kana kita tu.....bila kita mendekati dua orang yang sedang berdiri, akan ada dua layanan yang akan kita terima.....negatif atau positif.....

so kena tengok cara mereka berdiri...



petunjuk tuk gambar ni....tapak kaki yang bawah atau bentuk dia tu lain daripada yang dua tu kan...tu kiranya tapak kaki kita lah...

gambar pertama tu, menunjukkan kehadiran kita tak diterima....so tok sah dok menyampuk la yer....

gambar kedua tu pulak maksudnya kehadiran kita diterima.....so dipersilakan lah menyampuk...ayat yang berkobar-kobar dalam dada tu dah boleh dikeluarkan dengan eloknya depan dua orang kawan yang dok semangat nak sembang ni.....


oklah nak stop kat sini dulu....
kata-kata mungkin boleh menipu tetapi tidak pada perbuatan......be carefulllllll !!!!!!

dipetik : Seni Bahasa Badan tulisan Syahrul Nizam Junaini 



1 comment:

LydSunshine said...

tapi kalo derang bersembang dok jauh2, contohnya daripada meja maasing2. Cemana nak tgk body language? [katakan derang bersembang dalam bilik yang memang derang berdua je ada. Pastu kita baru masuk dan terdengar perbualan derang. Acaner?]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Popular Posts

Labels

tentang saya =D

My photo
menulis apa sahaja yang saya suka...sekadar berkongsi apa yang saya rasa....